Friday, September 25, 2009
Raya/Eid
Monday, July 20, 2009
2nd June and 20th July


Last month i was shocked by the news, my Tok Mak passed away and now,on 20th July, my beloved Tok just passed away and i'm here in India staying alone and couldn't have the chance to kiss her, to hug her, to look at her, to take care of her, to accompany her in the hospital, to held her for the last time.
Friday, June 12, 2009
HAPPY BIRTHDAY DADDY
Friday, June 5, 2009
al-fatihah
when i was in the lab,
i received a phone call from my brother telling me that my Tok Mak had return to meet Allah.
i was in shock and i couldn't control more and straight away i cried.
Luckily i was able to meet arwah before she's gone.
looking back at the photo reminds me of everything that she'd done to me.
i'm sad that she's gone and i was not there to kiss her for the last time.
May her body rest in peace and placed among the soleh and solehah.
al-fatihah.
Friday, May 8, 2009
Everyday is a Mother's Day 2
this article i borrowed it from one auntie thru her blog. I post because i think this article touches my heart. First week of May is the Mother's Day..but i shall put everyday is a Mother's Day. I f you read this mum, i want you to know that my love for you is eternally and i know sometime i take you as granted and i'm sorry for that. happy Mother's Day Mum!
Orang kata aku lahir dari perut mak
bukan org kata...memang betul
Bila dahaga, yang susukan aku....mak
Bila lapar, yang suapkan aku....mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak
Bila bangun tidur, aku cari....mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak
Bila nak bermanja, aku dekati....mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak
Bila nakal, yang memarahi aku....mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma...mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak
Bila takut, yang tenangkan aku....mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak
Aku selalu teringatkan ....mak
Bila sedih, aku mesti talipon....mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..mak
Bila takut, aku selalu panggil... mmaaakkkk!
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang paling risau....mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & laukpauk.....mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
Yang selalu berleter kat aku...mak
Yang selalu puji aku....mak
Yang selalu nasihat aku....mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak
Aku ada pasangan hidup sendiri....
Bila seronok, aku cari.......pasanganku
Bila sedih, aku cari......mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.....mak
Bila sambut valentine... Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon mak
Selalu....aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak
Renungkan:Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...bolehkah kau kirim wang untuk mak?mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah"...Berderai air mata jika kita mendengarnya........Tapi kalau mak sudah tiada.....MAKKKKK...RINDU MAK..... RINDU SANGAT....
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya......
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......
Sunday, May 3, 2009
Everyday is a Mother's Day
I opened a link thru my teacher's blog, and it's about a boy named Fikri jaafar who lost his Mum and a sister in a car accident near LRT Jelatek last 2nd of May. This news touches my heart and made me realized that i always put my mum on granted. When i have chance to be with my mum i never realized that. Not that i don't love my mum, but, it's how i treated her. Now, i would say Alhamdulillah that i still have a mum and i love her so much. I love my family and i would die to protect my family. Here's a video i received a link from my friend thru facebook and i would like to dedicate this to my beloved mum and all mom all over the world. I LOVE YOU MUM.
Sunday, March 22, 2009
23 Mohd.

Tuesday, December 2, 2008
1 litre of tears.
Saturday, November 22, 2008
a dedication to my family


